duminică, 5 octombrie 2014

ELECTORALE

A început campania electorală. Şi urmând reţeta cunoscută, tot oraşul este curpins de mânia afişajului electoral. Până la final nu va scăpa nici un copac, gard, gărduleţ, panou, clădire orice bucăţică de spaţiu pe unde se poatelipi un afiş, se poate posta un banner etc. Măgândesc aşa:
-cât mai înseamnă azi AFIŞUL ELECTORAL pentru votant?
 Foarte puţin şi cred că doar prin locurile unde televizorul este încă un lux, iar electricitatea o ....minune. Despre ziare nu mai poate sa fie vorba, căci presa scrisă e o amintire azi.
-cât mai înseamnă azi AFISUL ELECTORAL pentru candidat?

În acest week-end am făcut o scurtă plimbare prin Bucureşti şi am surprins câteva fotografii. 
Iata-le:
Dominante sunt, cel puţin până acum afişele candidaţilor Victor Ponta şi Klaus Iohannis.
Pe ceilalţi candidaţi nu i-am văzut. Dar sigur că timp mai este. Suntem abia în primele zile de campanie. Amplasare lor, aproape agresivă nu ştiu dacă mai are relevanţă pentru alegători. A trecut de mult epoca în care fostele angajate de la APACA scandau numele lui Petre Roman în odioasele mitinguri electorale ale anilor 90. 

Cine mai este impresionat azi cât de frumos sau urât este un candidat( bărbat).
Cred că acest desant al afişelor electorale ale celor doi candidaţi este tot o formă de încordare a muşchilor politici. Care are mai multe afişe, care este mai prezent pe toate gardurile din oraşe. Sigur cred că ţine şi de o mentalitate  old fashion despre campaniile elctorale în România şi mai ales după poziţionarea pentru fiecare tip de public. 

Într-o postare viitoare voi analiza din punct de vedere al imaginilor diseminate, pentru fiecare candidat în parte. 
Dar  ce m-a frapat cel mai puternic a fost lipsa de imaginaţie(!!!)  a celor care se ocupă de amplasarea  unui out-door.
Iata despre ce este vorba:

Foarte mulţi spun: trebuie să fim peste tot. Aşa cred ei că au mai multă vizibilitate, că reuşesc să convingă, să capaciteze, să acumuleze energiile în jurul lor. Greşit. Le spun şi celor cu care lucrez că nu este o variantă sănătoase cea de a te expune oriunde. Chiar nu presupune că te şi vede lumea, sau cine trebuie. Dar cum să amplasezi out-door-ul candidatului tău, care poartă şi un mesaj ca cel din imagine, iar lângă el să troneze mare, fără nicio vină o pubelă pentru deşeurile reciclabile?
Lipsă de inspiraţie?
Ignorarea detaliului?
Nivelul politicii de la noi?
Vă invit pe dumneavoastră să răspundeţi.