marți, 3 martie 2015

CREDE IN TINE

Da. Am descoperit în dimineaţa aceasta un slogan cu adevărat mobilizator şi mai ales cu efect de WoW.
Citesc  pe  www.reportervirtual.ro despre noua grilă de programe a postului Prima Tv. Înţeleg că este un comunicat oferit de PR-ul postului. Ce mă deranjează este tonul folosit de transmitere a informaţiilor. Adică suntem anunţaţi că o să vedem din acest moment emisiuni bazate pe cele mai noi formate de mare succes internaţional. Mă uit cu atenţie la ce "aş putea vedea" la Prima Tv deşi mărturisesc, nu mă mai uit la acest post tv de foarte, foarte, foarte mult timp. Aflu că o să văd un format NOU, despre nunţi de poveste. Dar în urmă cu ceva timp formatul făcea audienţă, prin anii 2008, 2009 la Euforia Tv. Apoi unul tot aşa nou, nou, nou : Constantin 60, bazat pe interviuri cu români celebri. Mai mult comunicatorul postului transmite că "....moderatorul promite că va discuta cu personalităţi marcante ale României".
Dacă promite, înseamnă că o să se ţină de cuvînt. Dar prima ediţie o are ca invitată pe Andreea Marin (!!!!). Citesc cu mare atenţie şi descopăr că " Premierele vor continua la Prima TV şi în data de joi,12 martie când se vor lansa emisiunile Curat, Murdar? şi Apel de Urgenţă."
 Despre ultimul înţeleg  că este  un format în premieră  în care eu, telespectator tv descopăr minunile făcute de echipele de medici de la Ambulanţă, SMURD şi Pompieri în salvarea vieţilor.
Înţeleg că PR-ul postului trebuie să promoveze produsul PrimaTv, dar nu pot să accept "naivitatea" să-i spun aşa modului cum face acest lucru.
Domnilor, APEL DE URGENŢĂ, este un format deloc nou la PrimaTv. Eu însămi am lucrat ca reporter la acest format în anul 2002, 2003 şi tot la Prima Tv. Producătorul era atunci Vlad Sterescu. Avea exact acest titlu şi se baza pe exact tema anunţată.Mi-am petrecut zile, nopţi nenumărate cu echipajele SMURD şi cu cele de pe Salvare pentru a filma cazuri aflate la limită şi care erau salvate de medici. Şi câtă lipsă de imaginaţie. Şi atunci tot joi seară era difuzată emisiunea.  Sigur ca experienţă jurnalistică nu a însemnat nimic, dar la nivel uman chiar am trăit clipe uluitoare. De ce cred unii care lucrează în Comunicare că memoria colectivă este scurtă? Ştiu că sunt tot felul de analişti care spun pe la tv că noi românii uităm repede, dar nu toţi suntem aşa. Unii avem ceva experienţă în spate şi de presă şi de comunicare. 
Vrei să promovezi o grilă nouă, dar care aduce cu ea titluri vechi şi te prefaci că le vinzi ca noutate. Eu discut acum ca acţiune a PR-ului. Poate s-a ferit să spună că Prima Tv aduce un format vechi într-o grilă nou, de teamă să nu pară că pe cei de acolo imaginaţia i-a părăsit de tot. Dar putea foarte bine să anunţe revenirea în grilă a unui format de succes, un brand consacrat de Prima Tv. 
Domnior, sinceritatea te scoate din multe situaţii şi te ajută să nu ajungi penibil. 
Mai ales când tu, Prima Tv îţi sprijini toată acţiunea ta de promovare pe sloganul " PRIMATV CREDE ÎN TINE". 
Dar în tine, Prima Tv cine mai crede?